" All We Know "

flaw

Hai Welcome Here





dreams of the dreamer}
Monday, December 15, 2014 | 1:02 AM | 0Comment

Dulu. Waktu aku lalu dekat  highway tepi ppum tu.
Aku selalu tanam azam untuk jejakkan kaki belajar and kerja kat situ.
Siapa tak semangat
Kerja dkat tempat kau lahir
Ntah2 mati pun kat situ.
Hihi.
Aku rasa aku pergi dengan gembira kalau masa2 tua aku dihabiskan dkat situ.
Pertama kali aku bernafas kat situ.
Dan kat situ jugak lah aku hembuskan nafas terakhir.
Bukan merepek atau ape.
Just I think it should be in that way J

Tapi…
Dapat je result spm..
Allah..
Aku rasa mcm cita2 aku nak menggapai impian dkat ppum smakin hari makin jauh..
Terus je lepas aku pegang slip exam tu..
Aku terus nangis tepi ayah.
meratap
Dan aku tahu sejak drpd tu aku tak mungkin dapat tgok ppum tu lg.
Aku nangis semahu mahunya.
Macam budak kecik yg hilang barang kesayangan dia.
Dan aku hilang impian yg aku genggam slama 17 tahun aku hidup.

Tapi..
Ibu pujuk
Ayah pujuk..
Kata yang ayah dengan ibu dah cukup bangga dengan keputusan ati.
Sbb itu usaha ati sendiri
Bg ayah itu merupakan kejayaan paling besar yg anak ayah ni dapat.


Aku dah lupa
Memang aku cuba untuk lupa
Terima kenyataan bahawa aku tak layak jejakkan kaki kat sana

Dan aku dah cuba
Terima keputusan takdir

Tapi..
Allah maha adil kan?
Dia tak biarkan hambanya kecewa
Setiap keburukan yg diberi
Setiap kesusahan yg di beri
Setiap kesakitan yg diberi
Diganti dengan sejuta kasenangan

UPU??
Alhamdulillah aku dapat UITM penang dalam MLT
Matriks?
Alhamdulillah aku dapat KMM
MARA?
Aku dapat KKTM Ledang dalam Biomedical Engineering persediaan ke UK

Apa yang aku pilih?
Tak.
Semua nya aku tolak.
Aku dapat peluang memohon Diploma di PPUM
Dalam bidang MLT
Dan itu tidak lain dan tidak bukan
Merupakan waktu paling bahagia dalam hidup aku.
Dan syukur aku lulus ditemuduga
“ah. Diploma je pun”
Bagi aku itu semua bukan sekadar diploma JE PUN
Dan aku mula sedar..
Menolak segala halangan..
Aku mula pandang di sisi yg postif
 Nasihat ibu dan ayah aku pertimbang dengan rasional

Dan aku tahu jawatan MLT juga merupakan bidang yg penting sama seperti doctor
Membantu pesakit
Tapi dibelakang tabir.
Pahala?
Insya allah.
Kerja?
Insyaallah
Dan yg penting impian aku akhirnya tercapai jua

Dan kini aku disini
Ditempat yang aku sendiri pernah cuba untuk melupakan
Tapi
Akhirnya?